2013-01-05

Vila i frid, mormor

Idag gick min mormor bort. Fick reda på det av min mamma precis innan jag skulle åka till jobbet. Stackars min älskade lilla mamma. Men efter en lång tid av sjukdom så är det nog skönt för mormor att få vila till slut.

Träffade henne sist vi var i Vietnam 2007 och vi syskon fick chans att sitta ner och prata med henne. Redan då var hon dålig och de senaste åren har hon blivit värre och legat på sjukhus mestadels. Igår fick hon komma hem eftersom det inte var långt kvar. Det har varit jobbigt att vänta på detta besked även om man visste att det skulle komma. Mamma hade redan börjat kolla på biljetter för att åka till Vietnam, men nu är det ju ingen idé.

Men nu får mormor vila. Stor kram till er alla och ta hand om era mor- och farföräldrar.
Jag, mormor och syster i Vietnam, 2007

Syskonen Nguyen tillsammans med kusin och mormor

Mormor och bror

No comments: