2013-01-04

Den årliga nyårslistan!

De senaste åren har jag ju gjort en liten nyårslista varje januari. Listan var grym när jag bodde i USA och ganska ok året jag tog examen, men detta år... Nja, jag vet inte. Inte mycket som händer när man jobbar fulltid som apotekare med en kille som bor på andra sidan jorden. Men det var ändå ett minnesvärt år. Så, här kommer lite helgläsning till er som är uttråkade!

Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut? Jag fick min första löneförhöjning. Jag lyckades hålla mitt nyårslöfte att spara pengar. Jag klippte lugg på mig själv, haha.

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Bara massa bekanta, men snart så...


Dog någon som stod dig nära? Min pappas yngsta bror.


Vilket datum från år 2010 kommer du alltid att minnas? 

18 jan - Anthony fick besked om att hans cancer var tillbaka
31 mars - Anthony friade!11 augusti - vår underbara förlovningsfest
Mycket Anthony i år, haha!

Vad var din största framgång 2010? Att jag lyckades spara ihop mer (mycket mer) än 100 000 kr!


Största misstaget? Vet inte om jag gjorde några livsavgörande misstag, men jag kunde ju ha börjat FPGEE-studierna mycket tidigare istället för att stressa ihjäl mig...


Bästa köpet? Tycker fortfarande att resor är det bästa man kan köpa. Men har även använt mina Tommy loafers, Replay-jeans och Ralph Lauren-dunjacka extremt mycket vilket klassificerar dem som ett bra köp!


Vad spenderade du mest pengar på? Mina tre resor till Kalifornien.


Vilka länder besökte du? Tyskland (Berlin), USA (Sac), Finland (Helsingfors)


Gjorde någonting dig riktigt glad? Swedish House Mafia-spelningen i november!


Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2012? Don't you worry child - SHM och Somebody I used to know - Gotye


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Inte mer ledsen, men definitivt mer stressad.


Vad önskar du att du gjort mer? Önskar jag kunde ha rest mer! Och tagit hand om min mamma bättre.


Vad önskar du att du gjort mindre? Borde kanske inte prokastinera så mycket som jag gör. Och varit så sur och jobbig mot alla omkring mig när jag var stressad.


Har du varit sjuk eller skadat dig? Ja, inte bästa hälsoåret! Ryggen krånglade, magen krånglade...


Blev du kär i år? Mer kär.


Favoritprogram på TV? Säsongavsnittet på Gossip Girl var episkt! Games of Thrones var också något jag följde slaviskt.


Vad gjorde du på din födelsedag 2010? Fick massa härliga blommor från vänner och älskling. Därefter följde en födelsedagskryssning med massor härliga vänner!


Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Önskar mig aldrig något speciellt nu för tiden... Fick en oväntad förlovningsring!


Något du önskade dig men inte fick? Att Anthony vore där.


Hur tillbringade du julen? Tillsammans med familj och systers pojkvän, slår tyvärr inte förra årets jul...


Bästa boken du läste i år? Läste mest APhA Complete Review for Pharmacists. Gillade Hunger Games-serien dock, även om det är ungdomsböcker. 


Största musikaliska upptäckten? Lana del Rey.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Att alla mina nära och kära hade varit friska. 


Hur skulle du beskriva din stil år 2010? Tog mer risker med färg och statement-plagg- och smycken än förr.  


Den bästa nya personen du träffade? Träffade inte så många nya människor, haha, fy så hemskt...

No comments: